اخبار

تشویق مطالعه در دبستان شهید شفاهی

از اهدای کارت کتابخانه تا حضور داوطلبانه مصطفی رحماندوست

اقدام فرهنگی در دبستان شهید شفاهی با مدیریت علیرضا خاقانی و حضور مصطفی رحماندوست

به گزارش پایگاه خبری ریشه ها، در راستای تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین مدیریت و کاهش استفاده از فضای مجازی و گوشی‌های همراه در میان دانش‌آموزان، دبستان پسرانه شهید شفاهی (آموزش و پرورش منطقه 3 تهران) در ماه بهمن ۱۴۰۲ اقدام به برنامه‌ای منحصر به فرد و فرهنگی نمود.
تحت مدیریت آقای علیرضا خاقانی و با همکاری شهرداری تهران، تمامی دانش‌آموزان و معلمان این دبستان به عضویت کتابخانه‌های زیر مجموعه شهرداری تهران درآمدند.
علیرضا خاقانی
این حرکت که با تلاش و تفکر معنوی آقای علیرضا خاقانی به اجرا درآمد، به دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها فرصت می‌دهد تا زمان بیشتری را در کتابخانه‌ها صرف کرده و از فضای مجازی و موبایل فاصله بگیرند. در این راستا، برای تمامی ۳۷۰ دانش‌آموز و ۳۰ معلم این دبستان، کارت عضویت یک ساله صادر گردید.
خبر این اقدام ارزشمند به گوش استاد مصطفی رحماندوست، شاعر برجسته کودکان و نوجوانان، رسید.
استاد رحماندوست که به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان واقف است، با علاقه‌مندی و داوطلبانه تصمیم گرفت از دبستان پسرانه شهید شفاهی بازدید کند. این بازدید در روزهای پایانی ماه بهمن انجام شد و ایشان در برنامه‌های مختلف مدرسه شرکت نمود.
در جریان این بازدید سه ساعته، دانش‌آموزان کلاس ششم مدرسه شهید شفاهی برنامه‌ای ویژه در اتاق قصه‌گویی با حضور آقای رحماندوست برگزار کردند.
همچنین، ایشان اشعاری از آثار خود را برای دانش‌آموزان خواند و آنان را به فرهنگ شعر و کتابخوانی ترغیب کرد. در ادامه، کتاب‌هایی که از سوی مدرسه تهیه شده بود، با امضای استاد رحماندوست به دانش‌آموزان پایه ششم اهدا گردید.
همچنین، دانش‌آموزان پایه دوم هنگام ورود ایشان به کلاس درس، با هم‌خوانی شعر “صد دانه یاقوت” لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را رقم زدند.
مصطفی رحماندوست
از دیگر فعالیت‌های قابل توجه در این رویداد، بازدید استاد رحماندوست از کتابخانه مدرسه و قول ایشان برای ادامه همکاری با مدرسه شهید شفاهی در سال تحصیلی آینده بود. همچنین، کتابخانه مصطفی رحماندوست تعهد داد که در طول سال تحصیلی با اهدا و امانت دادن کتاب‌ها به دانش‌آموزان، به فعالیت‌های خود ادامه دهد.
این حرکت فرهنگی، نه تنها به ترویج کتابخوانی و مطالعه در بین دانش‌آموزان کمک کرد، بلکه نشانگر تأثیر مثبت مدیریت مدرسه و حمایت‌های فرهنگی شخصیت‌های برجسته‌ای مانند مصطفی رحماندوست است. امید است که این اقدام الگویی برای سایر مدارس و نهادهای آموزشی باشد و به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه کمک کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا