کتاب و ادبیات

حذف موانع ذهن

برای موفق شدن باید اشتیاق چنان قدرتمندی داشته باشیم که در ذهن ناخودآگاه ما نفوذ کند

حذف موانع ذهنی

برای موفق شدن باید اشتیاق چنان قدرتمندی داشته باشیم که در ذهن ناخودآگاه ما نفوذ کند. (کازائو میراموری، نویسنده کتاب شوق موفقیت)

شاید این تنها توصیه ای باشه که برای رسیدن به موفقیت بهش نیازداشته باشیم؛ میل به کامیابی باید آنقدر قوی باشه که در ضمیر ناخودآگاه ما نفوذ کنه وقتی این اتفاق بیفته به قدرت نامتنهای جهان هستی متصل میشیم و اون از رویاهای ما حمایت میکنه، وقتی که این اتفاق بیفته اونچه که از زندگی میخوایم رو میذاریم و در این فرآیند یک تصویر ذهنی جدید از خودمون ایجاد میکنیم.

ایجاد یک تصویر ذهنی جدید از خودمون مستلزم رهاکردن تصویر قبلی هست، با این حال در برابر این نوع تغییر مقاومت میکنند. همه انسانها موانع ذهنی دارند که در برابر تغییر حتی تغییرات خوب مقاومت میکنند، موانع ذهنی باورهای ناخودآگاهی هستن که تجربیاتمون اونا رو تقویت کردن.

ویلیس هارمن در کتاب تغییر ذهن جهانی در برابر باورهای ناخودآگاه خودش میگه: سیستم ایمان کلی یک فرد، سازمانی هست از باورها و انتظاراتی که او در زندگی خودش قبول داره، کلامی و غیرکلامی، بدیهی و ضمنی، خودآگاه و ناخودآگاه.

نوشته های مشابه

یکی از رایج ترین و مضرترین موانع ذهنی اینه که فکر میکنیم پول بده ، این باور رو میشه در مذاهب یهودیت و مسیحیت دید که میگه پول ریشه همه مصیبت هاست ولی در واقع اصل مطلب میگه عشق به پول ریشه همه مصیبت هاست!

بهتره این اصل رو به خاطر بسپارید، اگر با خودتون صادق باشید میتونید تشخیص بدید  که رابطتون با پول مثبته یا نه؟ پول در بسیاری از بخش های جامعه بد معرفی شده و برخی از موارد واقعا موجهه اما اگر خدماتمون رو به درستی و سازنده انجام بدیم و پاداش خوبی هم دریافت کنیم، برای خودمون و جهان مفید بودیم.

پول میتوانید ابزار قدرتمند سازنده ای برای جهان باشد.

ما با کارکردن، ایده ها، محصولات ابتکاری، مشاغل، آثارهنری، ابزار آموزشی و چیزهای بی پایان رو خلق کنیم، کسانی که واقعا درک درستی از موفقیت حقیقی دارن، دستاوردهای خودشون رو از طریق بشر دوستی و پشتیبانی های مالی و نظری به جوامع ودنیای بیرون منعکس میکنند. تواین جهان میلیون ها فرد ثروتمند وجود دارد که مخالف مال اندوزهای بدسرشت، مادی گرا و بسیاری از رذیلت های اخلاقیه دیگه هستن. ثروتمند ترین کشورهای جهان تونستن به بالا ترین دستاوردهای علمی و فرهنگی دست پیدا کنند و این اصلا تصادفی نیست.

پول به ما فرصت و منابعی میده که خواسته هایی فراتر از نیازهای اولیه انسان داشته باشیم و چیزهایی رو خلق کنیم که به اندازه بقا اهمیت داره، پول هویت خدماته، اکثر افرادی که ثروتمند شدن خدمات خودشون رو به بسیاری از مردم ارائه کردن وانصافا پاداش اون روهم میگیرن.

خلاصه فصل 3 و اقدامات توصیه شده:

1- روی چیزی که میخواهید تمرکز کنید

افکار خودتون رو از نزدیک زیرنظر داشته باشید، از فراوانی، رفاه و موفقیت در زندگی خودتون استفاده کنید. مثلا یک حساب بانکی باز کنید و هر هفته مبلغ کمی را در آن پس انداز کنید، هر زمان که افکارتون روی کمبودها متمرکز شد با ذهن خودآگاهتون به حساب بانکی خودتون و رشدی که در سالهای آتی خواهید داشت فکر کنید. همونطور که تو اون حساب پول واریز میکنید به مرور تفاوت رو در تمرکز ذهنی روی رشد و فراوانی به جای نداشته ها احساس میکنید، در نهایت تمرکز شما به صورت ناخودآگاه جابه جا میشه، تمام افکار و میشه به این روش تغییر داد.

2- افکار خود را هر روز برنامه ریزی کنید

هر روز زمانی رو به برنامه ریزی مجدد خودتون، تجسم خلاقانه، تصویرسازی هدایت شده و رویاپردازی اختصاص بدهید. در آرامش ذهن خودتون رو با تصاویر جدید ومثبت تصور کنید که همین الان هم به بزرگترین موفقیت خودتون رسیدید، احساس رسیدن به اهداف خودتون رو تجسم کنید، این کار رو هر روز به طور مکرر و هفته به هفته انجام بدین، در مدت زمان کوتاهی تغییرات هیجان انگیزی در زندگی تون احساس خواهید کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا