اخبارسینمافیلم

لیلی با من است

تجربه ای جدید برای نابینایان: "لیلی با من است" با توضیحات حسن معجونی

در اقدامی قابل توجه و ارزشمند، حسن معجونی، بازیگر و مدرس برجسته تئاتر و تلویزیون، فیلم سینمایی «لیلی با من است» به کارگردانی کمال تبریزی را برای افراد نابینا و کم‌بینا توضیح‌دار کرد. این فیلم که یکی از آثار ماندگار سینمای ایران در ژانر کمدی دفاع مقدس است، با صدای معجونی به گونه‌ای روایت می‌شود که نابینایان نیز بتوانند از تجربه سینمایی آن بهره‌مند شوند.

فیلم «لیلی با من است» که در سال ۱۳۷۴ ساخته شده، داستان مردی را روایت می‌کند که به دنبال دریافت وامی از یک بانک، ناخواسته درگیر جنگ تحمیلی می‌شود و حوادث طنزآمیزی را تجربه می‌کند. این فیلم از زمان اکران تا به امروز به عنوان یکی از فیلم‌های محبوب و خاطره‌انگیز برای مخاطبان ایرانی شناخته می‌شود.

حسن معجونی با بهره‌گیری از تجربیات هنری و صدای گرم خود، توانسته است فضای فیلم را به گونه‌ای بازسازی کند که نابینایان بتوانند جزئیات صحنه‌ها، احساسات شخصیت‌ها و حوادث داستان لیلی با من است را به خوبی درک کنند. این اقدام گامی موثر در جهت ارتقای دسترسی فرهنگی افراد نابینا به محتوای هنری و سینمایی محسوب می‌شود.

پایگاه خبری ریشه ها بیان می کند: با توجه به اهمیت و تأثیرات مثبت این اقدام، انتظار می‌رود که این حرکت هنری سرآغازی برای توسعه هرچه بیشتر تولیدات توضیح‌دار برای نابینایان در ایران باشد و دیگر هنرمندان نیز در این مسیر گام بردارند.

این پروژه با همکاری موسسات خیریه و نهادهای فرهنگی حامی افراد نابینا به انجام رسیده است و به زودی از طریق رسانه‌های صوتی و دیجیتال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا