کتاب و ادبیات

کاری که دوست دارید را انجام دهید

فصل پنجم: کتاب تفکر به شیوه میلیونرها

اگر استعداد و مهارت داشته باشید به استقلال میرسید و افصار سرنوشت خود را به دست میگیرید. (جورج لوکاس)

میخوام کسب و کار خودم رو راه بندازم اما نه توانایی ش رو دارم نه حمایت مالی، آرزوی من بازیگری بود اما خانوادم بهش خندیدن در عوض الان کارمند دولتم، شغلم منو خسته میکنه اما بیکاری و تعدیل نیرو انقدر زیاده که بهتره با فکر پیدا کردن کار بهتر خودم رو علاف نکنم! آرزو داشتم وکیل شم اما تحقق اون سالها طول میکشه…

چند بار تا به حال جملاتی مثل اینها شنیدین؟ چندبار تا به حال چنین افکار مشابهی در ذهن تون خطور کرده؟ به نظرتون از هر ده نفر چند نفر میتونن به خودشون ببالن که واقعا از کارشون لذت میبرن؟

متاسفانه اکثر مردم از  کاری که برای امرار معاش انجام میدن خوششون نمیاد، اونها متقاعد شدن که در سختی های زندگی گیرافتادن و هرگز نمیتون شرایط خودشون رو تغییر بدن. به بیان دیگه سرنوشت اونها رو به یک زندگی با کیفیت حد وسط محکوم کرده.

نوشته های مشابه

یه روز معمولی در زندگی بعضی افراد رو در نظر بگیرید، 8 ساعت کار در شغلی که ازش لذت خاصی نمیبرن، بعد از اون 8 ساعت خواب و از 8 ساعت دیگه معمولا برای ریکاوری و فراموش کردن دلسردی های انباشه شده در طول روز سپری میشه، نارضایتی این دسته از افراد رو روابط با فرزندان، همسر و دوستان اونها تاثیر میذاره، با این حال اون ها هم براین باورند که باید این کار رو انجام بدن….

خلاصه فصل پنجم و اقدامات توصیه شده:

برای ادغام اشتیاق و قدرت در زندگی کاری خودتون و بهترین بودن در کاری که انجام میدین لازمه:

  • به زندگی خود همانطور که هست فکر کنید

تصور کنید میخواید زندگی تون چطوری باشه؟ اگر کاری رو که دوست دارید انجام نمیدین فهرستی از تمام دلایل اون تهیه کنید، حالا فهرست رو دونه دونه مرور کنید و به هر دلیل فکر کنید. موانع واقعا معتبر هستن؟ اگر اصول این کتاب رو درک کردید خواهید فهمید که میشود بر هر مانعی مغلوب شد و اونو به یک فرصت تبدیل کرد. همونطور که هنری فورد گفته: چه بر این عقیده باشید که میتونید چه فکر کنید که ازپس اون بر نمیاید در هرصورت حق با شماست.

  • از خودتون بپرسید اگرتمام وقت ها و پول های دنیا رو داشتید چه کاری میکردید؟

اگر انتخابتون همچنان کاریه که در حال حاضر انجام میدین پس مسیرتون درسته چون در کار خودتون اشتیاق دارید اگر میخواید کار دیگه ای انجام بدین از خودتون بپرسید چطور باید کارهایی رو که میخوام انجام بدم؟ چطور میتونم زندگی ایده آلم رو آغاز کنم؟

  • ازمکالمه درونی خودتان آگاه شوید

زندگی دقیقا همون چیزی رو به شما میده که انتظار دارید این خود شمایید که با هر کلمه ای به اون فکر میکنید و به زبون میارید قصه ی زندگیتون رو مینویسید پس نوشتن قصه ای بهتر به عهده خود شماست.

  • این جملات تاکیدی را به آرامش تکرار کنید

  • من منحربه فردم و چیزی برای ارائه دادن دارم.
  • من دارم موفق میشم و موفقیت و سعادت روبه زندگی خودم دعوت میکنم
  • من افراد و موقعیت هایی رو جذب میکنم که به من درارائه خدمات کمک میکنن
  • هر روز از هر نظر بهتر و بهتر میشم
  • در انتهای روز از ناخودآگاه خود بخواهید در کشف روش های موفقیت، کسب ثروتی که میخواهید، خدمت به بشریت، به زمین و شما کمک کند.

پاسخ این سوالات در درون شما نهفته است و قدرت مهیب ضمیرناخودآگاه به طور مداوم شب و روز تا زمانیکه شما اونو در مسیر درست هدایت کنید کار میکنه.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا