کتاب و ادبیات

از کجا شروع کنیم؟

فصل اول: کتاب تفکر به شیوه میلیونرها

از کجا باید شروع کرد؟

رمز موفقیت در شروع کردن است، رمز شروع کردن در تقسیم کردن کارهای طاقت فرسای پیچیده به کارهای کوچک و قابل مدیریت و سپس برداشتن اولین قدم است. (مارک تواین)

سقراط فیلسوف یونانی کاملا از ضعف در ذات خودش آگاه بود، با این حال او متوجه شد که مردم موجوداتی در حال تکامل و قادر به تغییر و رشد در سمت کمال هستن، مردم همیشه میتونن خودشون رو ارتقا بدن، این بخشی از برتری ماست و این توانایی ما میتونه در هر لحظه از زندگیمون بهبود پیدا کنه.

باور کنید که موفق میشوید

قبل از اینکه موفق شوید باید باورداشته باشید که میتونید موفق بشید، کلیشه ای به نظر میرسه مگه نه؟! اما کمی وقت بذارید و بهش فکر کنید. دیگه از کجا میتونید شروع کنید؟ باورهای شما تجربه های زندگی تون رو میسازن راه دیگه ای وجود نداره، اهمیتی نداره قبلا به چه چیزی اعتقاد داشتین همواره میتونید باورها و زندگی خودتون رو تغییر بدین.

موفقیت بدون اینکه به توانایی های خودتون باور داشته باشید غیرممکنه. داشتن یک زندگی مرفع بدون اینکه به شایستگی خودتون ایمان داشته باشید امکان پذیر نیست. متاسفانه سیستم آموزشی، جامعه و سایر اشکال ذهنی مون همگی بیشتر بدبینانه هستن تا خوشبینانه، تا به حال چند بار از اطرافیانتون شنیدین که میگن وقت خودتون رو با خیالات واهی تلف نکنید، واقع بین باشید یا نمیتونید به خواسته های خودتون برسید. این چیزها رو بارهای میشنوید و اونا روباور میکنید، انگار ثروت همیشه برای معدود افراد خوششانس که کنار گذاشته شده، انگار موفقیت شبیه یک مهمونی خصوصیه که ما بهش دعوت نشدیم اما این حقیقت نداره.

نوشته های مشابه

اگر موفقیت و سعادت مثل یک مهمونی خصوصی باشه، این نگرش ذهنی افراده که اجازه ورود بهشون رو به اونجا نمیده. هر فرد موفقی در مقطعی از زندگی به این باور رسیده که روزی موفق میشه. بدون شک باورهای شما درمورد موفقیت عمیقا در وجودتون ریشه دوونده قبل از موفقیت باید آمادگی تغییر اونا رو داشته باشید، باورها و تاثیراونها در زندگی تون رو بررسی کنید.

بیشتر مردم بدون اینکه نیاز باشه خودشون رو با عقاید بنیادی آزموده نشده ای در جهان دارن نابود میکنند، ما باید به طور نامنظم سبک زندگی مون رو بررسی کنیم این امر گاهی حتی حیاتی میشه.

اولین کاری که باید انجام بدیم اینه که تا جایی که میشه صادقانه به گذشته خودمون نگاه کنیم و رویدادهای مهم و تاثیراتی که در زندگی ما داشته رو پیدا کنیم بعضی از این رویدادها باورهای اصلی بسیار خوبی را شکل دادن، اون لحظات رو باید به خاطر سپرد، این باورها باید تشویق و حمایت بشن.

همه ما تو زندگی کسی رو داشتیم که پتانسیل رشد ما رو در ما دیده و از ما حمایت کرده همه ما در کودکی درک جزئی نسبت به استعدادهای خودمون داشتیم و نیروهای دیگه ای هم اطراف ما بوده که قصد نابود کردن اون استعدادها از طریق شک و تردید، بدبینی و بی ایمانی رو داشته، باید هرازگاهی به این مسائل فکر کنیم.

اون لحظات که تاثیر منفی بر ما داشتن باید بررسی بشن تا باورهای اصلی منفی رو که در نتیجه اون لحظات برای خودمون ساختیم رو کشف کنیم. وقتی این باورها شناسایی بشن میشه اونها رو رها کرد چون حقیقت ندارن و صرفا عقایدی هستن که اگر باورشون کنیم به حقیقت تبدیل میشن. این فرآیند هشیار شدنه. یعنی شناختن نیروهای محرک یعنی دونستن اینکه چطور با اون نیروها پیش بریم، چطور سرنوشت خودمون رو بسازیم، چطور قدرتمند بشیم و چطور در زندگی به اون چه میخوایم برسیم.

نظرتون راجع به موفقیت چیه؟ از موشکافی کردن افکار خودتون نترسید وقتی به اون فکر کنید ممکنه از دیدن موانعی که بین خودتون و موفقیتتون قراردادید شگفت زده بشید. وقتی فهمیدید که میتونید حتی عمیق ترین باورهای خودتون رو تغییر بدین به این باور میرسید که نه تنها میتونید در تمام وجهه های زندگی تون همون قدر که میخواید موفق بشید بلکه این هم میفهمید که این کار بسیار ساده تر از چیزی بود که فکر رو میکردین.

در حقیقت هر روز ده ها فرصت برای شما صادر میشه، ایده های سودآوری به ذهنتون خطور میکنه اما معمولا بدون هیچ  پیگیری برای انجام اجازه میدین که از بین برن. هنرخویشتن پنداری که در این کتاب راجع به اون صحبت شده به شما کمک میکنه که یادبگیرید قدرت شهودتون یا حس ششم موفقیت رو ارتقا بدین. همین الان هم این ویژگی ها در اختیارتونه ولی احتمالا کاملا از وجود آنها خبر ندارید، تنها کافیه که به اونها دسترسی پیدا کنید تا به سادگی از پس این کار بربیاید.

موفقیت سخت تر از شکست نیست.

برای اکثر مردم شکست خوردن به سبکی از زندگی تبدیل شده، ترک این عادت دشواره، به هر حال فضای اجتماعی ما توقعات بالایی به ما داده و شرایط اجتماعی باعث طرز تفکر ضعیف مون شده این یک چرخه معیوبه، برای اینکه موفق بشیم اول باید بدونیم که موفقیت به سختیه شکست خودرن نیست، این بر اساس نوع دیگه ای از برنامه ریزی ذهنیه.

کلید موفقیت شما در ژرف ترین امیال و بزرگترین رویاهاتون است.

خلاصه مطلب و اقدامات توصیه شده:

  • باورکنید که موفق میشوید.

اولین شرط داشتنه ایمانه، باور به اینکه میتونید به هدفتون برسید و به خودتون ایمان داشته باشید. این باور میتونه تلقینی برای تغییر در برنامه ریزی قدمیه ذهنتون باشه، اگه به خودتون یا ایده هاتون ایمان نداشته باشید نمیتونید دیگران را متقاعد کنید که به شما اعتماد کنن. موفقیت بدون تلاش شدنی نیست و به دست نمیاد، موانعی که باید بر اونها غلبه کنید، مشکلاتی که ناگزیر به مواجهه با اونها خواهید بود و تلاش  مستمری که برای ایجاد موفقیت نیاز دارید مستلزم وجود میزانی ایمان برای تقویت شماست.

  • این را بدانید که اگر تلاش نکنید شرایط شما به طرز سحرآمیزی عوض نمیشود.

یک هدف مشخص تعیین کنید و در یک هفته قدمهای هرچند کوچک بردارید تا کمی به هدف نزدیک تر شوید، موفقیت های بزرگ نتیجه قدمهای کوچک زیادیه، نیاز به جهش های بزرگ و ترسناک نداره، فقط کافیه گام بعدی که مقابلتون هست رو بردارید.

  • مشتاقانه برای بهبود زندگی خود رویاپردازی کنید

فهرستی از بهونه و گفتگوهایی که شما رو از موفقیت دور نگه میداره تهیه کنید، این مرحله کاملا ضروریه و شما رو با باورهای محدودکننده خودتون آشنا میکنه، وقتی اونا رو شناختین میتونید بر اونها غلبه کنید. افراد موفق یادگرفتن که شک رو از خودشون دور کنن اونا علیرغم مخالفت هایی که ممکنه با اون مواجه بشن، هم به ذهنیت خودشون هم به شخص خودشون ایمان فوق العاده ای دارن.

  • جرات رویا پردازی داشته باشید و رویاهای بزرگ ببینید

کلید موفقیت شما ژرف ترین امیال و بزرگترین رویاهاتون هستن ، ضمیر ناخودآگاه شما فقط محدودیتهایی رو میشناسه که از طریق عقاید محدودکننده خودتون بر اون تحمیل کردین، این باورها رو میشه با استفاده از ابزارهای موجود در این مطلب تغییر داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا