فرهنگیکتاب و ادبیات

مقدمه

تفکر به شیوه میلیونرها

موفقیت یک نگرش و عادته که به راحتی در دسترس کسانی هست که اونو میخوان، باور دارن  و میتونن به آروزهای خودشون جامع عمل بپوشونن.

موفقیت هیچ رمزی نداره، خیلی از افراد موفق قبل از موفق شدن از وقف سالها عمرخودشون به کار، اشتیاق و رویای خودشون صحبت میکنند. وجه اشتراک بین تمام افراد موفق اینه که اونا شغل خودشون رو دوست داشتن و بهش ادامه میدادن، ثروت کلان یا ثبات مالی و موفقیت در بیشتر وقت ها بخشی از یک رویاست اما ثروت محصول فرعی برای کسانیه که از اشتیاق خودشون پیروی میکنند.

آیا میتونید تصور کنید استیون اسپیلبرگ از فیلم ها و فرازمینی های خنده دار بدش بیاد اما درآمد روزانه ش همچنان یک میلیون دلار باشه؟ اگه هنری فورد مجذوب ماشین آلات نمیشد چی؟ اگه دوناکاران ازلباس متنفر بود چی میشد؟

اگر تو حرفه ای که باشین مشغول به کار باشین و موهبت و استعدادهای خودمون روبدون اینکه به کسی آزاری برسونه ارائه بدیم اونوقت بیشترین کمک رو به خودمون اطرافیان و سیاره مون کردیم.

موفقیت به سرنوشت ربطی نداره بلکه بکارگیری اصول بسیار خاصه که منجر به کامیابی میشه. شانس ممکنه دخیل باشه اما در صورتیکه با آمادگی در مقابل فرصت ها قرار بگیریم. سن، تحصیلات، پول، سابقه ودوران کودکی در مقابل این اصول اهمیتی ندارند، کودکی ثروتمندترین خودساخته های جهان اغلب در فقر و شرایط مصیبت بار بوده، تو مدرسه خیلی از اونها رو کندآموز میدونستن با این حال هر کدوم ازآنها در برحه ای حساس از زندگی تصمیم گرفتن که سرنوشت خودشون رو دست بگیرن و با یک کتاب، یک کلمه و یک الگو و حس قدرت شهود خودشون رو به موفقیت برسونن.

ممکنه شما هم به اون نقطه بحرانی که زندگی شما رو تغییر میده رسیده باشید مهم نیست چند سالتونه یا تو چه شرایطی هستین تنها کاری که باید انجام بدین اینه که هوشیار و پذیرا باشید و خودتون رو باور کنید، بدونید که شما هم مثل خیلی از مردم میتونید از صفر شروع کنید و به عالی ترین اهداف خودتون برسید. به ممکن ها ایمان داشته باشید و برای ساختن زندگی ایده آل عزم خودتون رو جزم کنید.

ما جامعه ای که به صورت لحظه ای ازش لذت میبریم اغلب فقط به محصول نهایی نگاه میکنیم و تمام موفقیت ها یک شبه به نظر میرسن در حالیکه سالها فداکاری و پشتکاری صبورانه ای در این روند وجود داره که دیده نمیشه. داستین هافمن یکبار به شوخی گفت که موفقیت یک شبه اون ده سال طول کشید. رک راگ بنیان گذار مک دونالد در زندگینامه خودش نوشت من یک شبه موفق شدم اما یک شب من به اندازه سی سال زمان برد، جنبه خیلی مهم افراد موفق اینه که همه اونها شکست هایی داشتن، اکثر مردم هرگز به موفقیت نمیرسن چون بعد از یک یا دوبار ناکامی تسلیم میشن، ناپلئون هیل در کتاب کلاسیک خودش با عنوان “بیندیشید و ثروتمند شوید” داستان یک معدنچی رو بازگو میکه که بعد از ماهها کند و کاو زمانیکه فقط یک متر با طلا فاصله داشت دست از کار کشید، اون این درس رو برای همه چیز بکار گرفت و در نهایت موفق شد.

با آغاز هزاره جدید موفقیت معنای جدیدی پیدا کرد، افراد دیگه علاقه ای به کار زیاد وقربانی کردن سلامتی و زندگی خونگی خودشون اون هم برای کسب درآمد میلیونی ندارن، اکنون موفقیت و سعادت در یک زندگی متعادل معنا پیدا میکنه یعنی داشتن یک شغل رضایت بخش همراه با حفظ تناسب اندام و سلامتی، روابط عاشقانه و زندگی خانوادگی شاد، درگیرشدن در فعالیت ها و اهداف اجتماعی وداشتن احساس آرامش و رضایت درونی…

در نظرسنجی اخیر نیویورک تایمز، اکثر افرادی که در این نظر سنجی شرکت کردن بر این عقیده بودن که الویت آنها کار کمتره وترجیح میدن زمان بیشتری رو با دوستان و خانواده بگذرونن تا اینکه به دنبال اعتبار و دارایی بیشتر باشن. موفقیت واقعی میتونه تمام این خواسته ها رو در بر بگیره، ارائه کاری که با اشتیاق انجام میدین خدمتی به تمام اطرافیانتون، ایجاد روابط عالی و زمان کافی برای لذت بردن از آنها جاه طلبی هست که همه ما اگر بخوایم میتونیم داشته باشیم. اگر عادات کاری و ذهنی که روی آنها به خوبی فکر شده داشته باشیم میتونیم به امنیت مالی و ثروت برسیم.

با داشتن ثروت آزادی عمل برای دنبال کردن چیزهایی که از اونها لذت میبریم در اختیار ماست و همچنین توانایی کمک به دیگران هم خواهیم داشت.

 یک ضرب المثل چینی قدیمی که میگه:
“طولانی ترین سفرها با برداشتن اولین گام ها آغاز میشه”

شما با خوندن این مقاله اولین قدم موفقیت و داشتن زندگی رویایی خودتون رو برداشتین در زندگی همه چیز یک انتخابه، این مقاله نه تنها به شما برای کشف اونچه واقعا میخواهید کمک میکنه بلکه در مسیر رسیدن به اهدافتون هم همراه شماست شاید مثل خیلی ها شما هم بیکار باشید یا از شغل فعلی خودتون ناراضی باشید علارغم طرز فکری که همراه شماست و اوقاتی که داشتید میتونید شغل ایده آل تون رو سریع تر از حد تصور خودتون داشته باشید، برخلاف حرف دیگران که میگن نمیشه تو زندگی هر کاری که میخواید رو انجام بدین، شما میتونید هر شغلی رو پیدا کنید که واقعا براتون رضایت بخش باشه، این حقه شماست. فقر، تنهایی و مصیبت ها به هیچ کس کمک نمیکنه، این کتاب میتونه راهنمای شما باشه ، اما اگر کارآفرین هم نباشید این کتاب به شما نشون میده که چطور شرایط زندگی، دارایی های مادی و چشم انداز خودتون رو بدون به خطرانداختن امنیت اولیه تون بهبود ببخشید.

برخی از این اصول ممکنه بدیع و غافلگیرکننده به نظربرسند برخی دیگه هم عادیه، نذارید ظواهر امر شما رو فریب بده چرا که موفقیت شما وابسته به اونهاست.

از سادگی این قوانین طلایی ناامید نشید، گاهی اوقات بدیهی ترین ایده ها برای گنجانده شدن در روال روزانه ما سخته ولی کمی وقت بذارید و به آنها فکر کنید.

آیا تا همین الان هم اونا رو انجام میدادین و بخشی از زندگی و عاداتتون بودن؟ این مقاله روبه آرومی بشنوید و روی کلمات فکر کنید واونا رو در تجربه زندگی خودتون بکار ببرید. تو این کتاب مطالب تکراری وجود داره چون این حقایق ساده باید بارها و بارها تکرار بشن تا زمانیکه درک بشن و توسط ضمیر ناخودآگاه جذب بشن و به آنها عمل کنید. بعد از آن تغییرات بزرگی در زندگی ما اتفاق میفته. ارشمیدوس گفت: به من نقطه اتکایی بدین و من زمین رو بلند خواهم کرد. شما هم برای رسیدن به موفقیت به یک اهرم نیاز دارید. اهرم و پشتیبان شما برای رسیدن به رویاهاتون اینجا و در این کتابه…

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تفکر به شیوه میلیونرها با بیان حقایق ساده نگاهمون رو نسبت به ثروت میتونه تغییر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا