اجتماعیزیباییکسب و کار

نکات طلایی که هر عروسی باید در انتخاب آرایشگر به آنها توجه کند

گفتگو با آزیتا جاویدپور ؛ میکاپ آرتیست عروس

این مهم ترین روز زندگی شماست! به احتمال زیاد پول و وقت زیادی را سرمایه‌گذاری کرده‌اید تا یک تیم عکاسی خوب را پیدا کنید و بهترین تصاویر خود را در آلبوم عروسی‌تان به تصویر بکشید. بنابراین پیدا کردن یک میکاپ آرتیست هنرمند و داشتن تخصص کافی نیز شانسی نمی‌باشد، زیرا آنها با فرم صورت، نحوه تأثیر رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها، نوع نمای گریم در نورهای مختلف و بسیاری از مسایل دیگر آشنایی دارند و در شناخت و انتخاب به جا و اعمال صحیح گریم و آرایش به نحوی که زیبایی شما را چندین برابر جلوه کند، مهارت دارند، زیبایی چشمان شما را چندبرابر می‌کنند و پوست شما را بی عیب و جوان‌تر می‌سازند! اما فرایند پیدا کردن یک آرایشگر خوب می‌تواند زمان‌بر و شاید غیرقابل اطمینان باشد. چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که آن‌ها چه چیزی را در ذهنشان دنبال می کنند، مخصوصا اگر خودتان کاملا مطمئن نیستید؟ بدین منظور به سراغ آزیتا جاویدپورعزیز، یکی از بهترین و خوش اخلاق‌ترین میکاپ آرتیست‌هایی که فعالیت حرفه‌ای خود را تقریباً از پانزده سال پیش در تهران آغاز کرده‌اند رفتیم، تا با گفتگویی صمیمانه بتوانیم دلهره‌های پیداکردن سالن زیبایی خوب برای شب عروسی‌تان را کاهش دهیم…

بهترین سالن زیبایی عروس

به نظر من از جمله مواردی که یک عروس خانم باید برای پیدا کردن سالن خوب در نظر بگیرد؛ سابقه کاری میکاپ کار، مدیرسالن و همچنین وجدان کاری آن‌ها می‌باشد و برای انتخاب نهایی یک سالن زیبایی خوب باید نمونه‌های عروس‌های واقعی سالن را دید.

صفات یک میکاپ آرتیست خوب؟

صفات یک میکاپ آرتیست خوب همان‌طور که در بالا اشاره شده به نظر من سابقه‌کاری بالا در زمینه میکاپ عروس، وجدان کاری و اخلاق خوب می‌باشد چرا که اگر یک میکاپ‌کار هرچقدر هم از مواد خوب استفاده کند ولی تجربه کاری بالایی نداشته باشد و چهره‌خوانی بلند نباشد نمی‌تواند به نحواحسن این کار را انجام بدهد و البته ناگفته نماند از دیگر مواردی که یک میکاپ آرتیست باید شرایطش رو داشته باشد آرامش و حسن اخلاق می‌باشد چرا که ممکن از بعضی از عروس خانم‌ها در آن روز استرس زیادی داشته باشند و یک میکاپ‌کار خوب با آرامش می‌تواند تأثیر خوبی روی آن شخص داشته باشد و ایشون را به آرامش دعوت کند و همین آرامش هم در روحیه عروس خانم باعث تسریع در روند کاری و زیبایی ایشون می‌شود و یک خاطره خوب برای عروس به‌جای می‌گذارد.

هزینه آرایش عروس

هزینه آرایشگاه عروس باید معقول باشد، هزینه‌های گزاف فقط به دنبال ظواهر امر، امکانات سالن، مکان و … می‌باشد و هیچ ارتباطی به کیفیت کاری ندارد، چرا که من خود یک میکاپ‌کار هستم و می‌توانم به شما این اطمینان را بدهم حتی با استفاده از با کیفیت‌ترین مواد از بهترین برندهای روز دنیا هم نیازی به پرداخت هزینه‌های چندمیلیونی نمی‌باشد.

تناسب با فصل‌ها

با توجه به فصل‌های سال می‌توان در زمینه رنگ سایه‌ها، رژ، پوست و رنگ مو از طبیعت الهام گرفت که معمولاً در فصل پاییز از رنگ‌موهای تیره و در بهار و تابستان از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود.

شینیون

سبک کار شینیون هم بسیار در زیبایی یک عروس خانم تأثیرگذار می‌باشد چرا که شینیون مکمل آرایش هست و چهره عروس با شینیون تکمیل می‌شود. از نظر من واقعاً برای بعضی صورت‌ها باید شینیون باز انجام بشود، چرا که چهره خانم‌ها با مدل مو شکل می‌گیرد و تکمیل می‌شود ولی اگر واقعاً نیاز به این کار نباشد پیشنهاد می‌کنم که شینیون جمع انجام شود چرا که ممکن است موها با توجه به شرایط گرمی هوا که منجر به عرق‌کردن باشد و یا حتی بعضی مواقع سنگ‌های روی لباس باعث می‌شود موهای باز زیبایی خود را از دست بدهند.

اعمال سلیقه عروس یا تجربه و تخصص آرایشگر؟

برای اینکه زیبایی عروس چندین برابر شود باید سلیقه عروس اعمال شود چرا که هر شخصی کاملاً با چهره خودش آشنایی دارد و امروزه با توجه به اینکه همه دختر خانم‌ها کاملاً به این امر واقف هستند می‌توانند نظرات درست و قانع‌کننده‌ای داشته باشند که همراه با نظر و تجربه آرایشگر در روند کیفیت کار تأثیر بگذارد.

چند روز قبل از عروسی باید آماده باشیم؟

برگزاری یک جلسه حضوری برای هماهنگ‌کردن سبک آرایش، شینیون، لباس، تاج و تور عروس می‌تواند نقش به‌سزایی در کیفیت بالای کار و روند آن و همین‌طور آرامش عروس داشته باشد. اگر عروس نیاز به پاکسازی پوست، تغییر رنگ مو و موارد دیگر داشته باشد نیز باید به تشخیص مدیر سالن از یک هفته الی 3 روز قبل از مراسم به سالن مراجعه کند.

یک شب قبل از عروسی

تمامی موارد مورد نیاز عروسی از جمله هماهنگی‌ها، خرید، چیدمان جهیزیه باید نهایت 3 روز قبل تمام شده باشد، تا عروس و داماد بتوانند روز قبل عروسی به خوبی استراحت کنند و صبح روز عروسی هیچ‌گونه خستگی و استرس با خودشان به همراه نداشته باشند و پر انرژی و با نشاط کامل به موق در سالن زیبایی حاضر شوند.

ماندگاری میکاپ

بعد از یک روز کامل آرایش عروس نمی‌تواند به خوبی صبح باشد ولی در همین زمان هم باید آرایش تمیز باشد و از نظر پوست و کیفیت سایه‌ها باید تضمین بشود فقط امکان دارد بعد از 15 یا 18 ساعت خط چشم و یا رژ لب به هم ریخته باشد ولی از نظر مژه، پوست و سایه به هیچ عنوان نباید اتفاقی بیفتد.

هشدارها

میکاپ‌کارهای ماهر همیشه از مواد آرایشی استاندارد و دارای مجوز بهداشت استفاده می‌کنند و در مورد میکاپ صورت باید بگم که از آنجایی که تنها ابزاری که با پوست تماس مستقیم پیدا می‌کنند قلم‌ها هستند و معمولاً چون قلم‌ها بعد از هر بار استفاده شسته و ضدعفونی می‌شوند جای نگرانی وجود ندارد ولی اگر برای تمیز کردن ابروها از تیغ استفاده می‌شود حتما باید از نو بودن تیغ مطمئن شد و اگر عروس از لنز استفاده می‌کند باید قبل از استفاده دست‌های خود را به خوبی شستشو دهد و یا از شخصی که در گذاشتن لنز تبحر کافی دارد کمک بگیرند.

مطلب پایانی؟

برای تمام عروس‌ و دامادهای عزیز آرزوی خوشبختی و کامرانی را از خداوند تعالی خواستارم و امیدوارم با انتخاب درست یک شب خوب و به یادماندنی را برای خودشان رقم بزنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا