اجتماعی

نکات مهم برای دسته گل عروسی

انتخاب گل های شما یکی از بخش های هیجان انگیز برنامه ریزی عروسی است. اما این ساده نیست،انتخاب گل از بین هزاران مدل گیاه کار آسانی نیست. برای بدست آوردن اطلاعات از شکوفه‌های عروسی مورد علاقه خود، این مقاله را بخوانید بعد تصمیم بگیرید. خود را در حال راه رفتن در یک باغ با شکوه پر از گل تصور کنید. کدام گل را برای عروسی خود انتخاب می‌کنید؟ گل‌های رایج و معمولی؟ رنگارنگ؟ نادرترین گل‌ها؟ معطر؟ قبل از اینکه با گلبرگ‌های خودتان ملاقات کنید، به شما کمک می کنیم تا انتخاب دسته گل خود را محدود کنید، این مبانی به شما کمک می کند تا سرعت خود را در انتخاب دسته گل عروسی بالا ببرید.

1- قبل از خرید دسته گل عروس تحقیق کنید

قبل از رفتن به گل‌فروشی، دو چیز مهم وجود دارد که نیاز هست بدانید: اسامی گل ها و اصطلاحات دسته گل، مانند انواع دسته (آبشاری، مچی، گرد و …)، ترتیبات و جزئیات دیگر.

2- تناسب دسته گل عروس با فصل

اگر شما ترکیب رنگ دسته‌گل‌تان را هماهنگ با فصل سال انتخاب کنید، در آن معرکه می‌شوید. دسته‌گل‌های کهربایی، نارنجی و قرمز با فصل پاییز هماهنگی دارند ولی دسته‌گل‌های نقره‌ای، سفید و طلایی برای فصل زمستان مناسب‌اند. اگر قرار‌است برای فصل بهار جشن ازدواج‌تان را برگزار كنید، سراغ دسته‌گل‌های صورتی، آبی و سبز بروید. دسته‌گل‌هایی به رنگ مرکبات هم برای عروسی تابستانی شما عالی خواهند بود. فراموش نکنید دسته‌گل‌هایی با رنگ قرمز و نارنجی و زرد برای پاییز عالی هستند ولی در فصل بهار شما انتخاب‌های بسیاری برای گل‌های دسته‌گل ازدواج‌تان خواهید داشت. البته اغلب عروس‌خانم‌ها دسته‌گل‌های سفید و سبز را برای ست كردن با لباس عروس‌شان ترجیح می‌دهند.

3- با زوج های دیگر مشورت کنید

یکی از بهترین روش های برای پیدا کردن گل و گیاه خود توصیه های زوج‌ای تازه ازدواج کرده نیز می‌باشد، اگر شما برای مراسم برنامه ریز عروسی دارید، از پیشنهادات آن‌ها برای معرفی گل‌فروشی‌ها می‌توانید استفاده کنید. لیست کوتاهی از گل‌فروشی‌ها تنظیم کنید، بنابراین می توانید به صورت حضوری نمونه کارهای آن‌ها را مشاهده کنید.

4- همه گلفروش‌ها شبیه به هم نیستند

این به نظر خوب می‌آید، گل‌فروشی‌های زیادی در دسترس شما می‌باشد. آیا فردی را می خواهید که نه تنها ترتیبات دسته گل را انجام می‌دهد، بلکه بتواند به طراحی میزهای پذیرش و مراسم شما کمک می کند؟ یا اینکه می‌خواهید گل‌ها را خریداری کنید و خودتان میزهایتان را گل‌آرایی کنید؟ احتمالا سرعت آن‌ها در طراحی میزهای پذیرایی بیشتر از سرعت شماست. پس بهتر این است که جستجوی خود را محدود کنید و بودجه خود را تعیین کنید. طراحان گل‌آرایی معمولا هزینه بیشتری نسبت به گل‌فروشی‌ها دریافت می‌کنند.

5- شنیدن کی بود مانند دیدن؟!

تصویر دسته‌گلی که برای شب عروسی پسندیدید را به گل‌آرای خود نشان دهید. نمادهای مورد نظرتان، تصویر لباس عروس، رنگ مو … را به تصویر بکشید، در نظر داشته باشید که تصاویر بیشتر از کلمات منظور شما را منتقل می‌کنند.

6- مواظب لباس‌تان هم باشید!

قطعا شما دوست ندارید گرده گل‌ها، لباس‌تان را کثیف کنند و یا شما را در لباس عروس و آرایش به عطسه و حساسیت بیندازند. بنابراین گل‌هایی را برای دسته‌گل ازدواج‌تان برگزینید که گرده پخش نکنند. اگر هم به حساسیت فصلی دچار هستید، در انتخاب گل‌ها دقت کنید. به هر حال دیدن عروسی كه مدام عطسه می‌زند و دچار آب‌ریزش بینی شده، چندان جالب نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا