روانشناسی

4راهکار برای مردان کار کشته

نویسنده: ستاره چگینی کارشناس روانشناسی

زنان و مردان متفاوت‌اند. هیچ کدام از دیگری بهتر یا بدتر نیستند، امروزه جامه مصمم است بر این باور باشد که مردان و زنان قابلیت‌ها، استعدادها و توانایی‌های بالقوه دقیقاً یکسانی دارند. حال اینکه دانش ثابت می‌کند که زن و مرد کاملاً متفاوتند. تنها با فهمیدن تفاوت های بین زن و مرد است که می‌توانیم به جای تکیه بر ضعف‌های فردی خود، بر قوای دسته جمعی یک جنسیت تکیه کنیم.

حس ششم در زنان راهکاری برای مردان

یک زن به راحتی می‌تواند بفهمد که چه وقت زن دیگر افسرده یا رنجیده است درحالی که یک مرد تنها هنگامی که اشک کسی جاری می‌شود به اندوه یا رنجیدگی او پی می‌برد. چیزی که عموماً الهام زنانه نامیده می‌شود، در واقع همان توجه زیرکانه به کوچکترین جزییات و تغییرات ظاهر یا رفتار دیگران می‌باشد. در طول تاریخ همین توانایی زنانه، مردان را مبهوت و در عین حال شیفته زنان کرده است. یک زن آرزوها، رویاها، ماجراها، اسرار، ترس‌ها، احساسات، شرارت‌ها و دوستان فرزندانش را می‌شناسد. مردان اطلاعات مبهم و گنگی درباره کسانی که با آن‌ها زندگی می‌کنند دارند.

چرا زنان حس ششم دارند؟

اگر 50 زوج را در یک سالن قرار دهیم، بیشتر زنان در کمتر از 10 دقیقه به تحلیل روابط بین زوج‌های دیگر می‌پردازند. توانایی حس فوق‌العاده آن‌ها باعث می‌شود که به سرعت به نوع روابط بین زوج‌ها پی ببرند. آن‌ها می‌فهمند که کدام زوج از هم دلخورند، کدام یک با هم رقابت دارند، کدام یک گرم و صمیمی هستند و … اما وقتی یک مرد وارد اتاق می‌شود، عکس‌العمل متفاوتی بروز می‌دهند.
مردان با وارد شدن به یک محل به دنبال راه‌های وردی و خروجی می‌گیرند. برنامه‌ریزی مغزی مردان آن‌ها را وامی‌دارد که به بررسی امکان حمله و راه‌های گریز بپردازند. پس از این بررسی نگاه مرد به دنبال چهره‌های دوست یا دشمن می‌گردد و بعد از آن توجهش به طرح کلی محل جلب می‌شود. ذهن منطقی او چیزهایی که احتیاج به تعمیر یا تعویض دارند، ثبت می‌کند. این چیزها شامل پنجره‌های شکسته و یا لامپ‌های سوخته می‌شوند. در این فاصله زنان قیافه‌ها، روابط، احساسات و چیزهای بسیار دیگری در مورد زوج‌های حاضر دریافته‌اند.

راهکار کفش!

اگر زنی هنگام انتخاب کفش پرسید: عزیزم به نظرت کدوم بهتره این کفشو بپوشم یا اون یکی؟ مرد باید توجه داشته باشد که جواب صریح ندهد بلکه بپرسد: ( خودت کدوم کفش رو انتخاب کرد؟) اغلب زنان در برابر این روش تعجب می‌کنند زیرا بیشتر مردانی که آنان می‌شناسند، فوراً سلیقه خود را اظهار می‌نمایند. زن با کمی تردید می‌گوید: «خب …فکر کنم بهتره این طلایی‌ها رو بپوشم.» در حقیقت او از قبل کفش های طلایی را در نظر داشته است. مرد می‌پرسد: «چرا طلایی؟» زن جواب می‌دهد «چون کفش طلایی به زنگ مو، آرایش، موها و کیفم می‌خوره! تازه طرح لباسم هم طلاییه.» یک مرد کارکشته در چنین موقعیتی چنین جوابی می‌دهد: «آفرین بر این سلیقه! چه انتخابی! به‌به تو با این قیافه معرکه می‌شی. من عاشق همچین سر و وضعی‌ام.»

جادوی لمس راهکاری برای مردان

لمس می‌تواند زندگی بخش باشد. پوست وسیع‌ترین قسمت بدن است که تقریباً 2 متر وسعت دارد. حدود 500000 گیرنده لمس و فشار روی پوست آنها پراکنده شده است.
دختران از همان بدو تولد حساسیت بیشتری نسبت به لمس دارند. در بزرگسالی نیز حساسیت پوست زن به لمس و فشار تقریبا ده برابر مردان است. حتی پسرانی که بیشترین حس لامسه را دارند در برابر دخترانی که کمترین حس لامسه را دارا می‌باشند، از لحاظ این حس، ضعیف به نظر می‌رسند. اکسی توسین هورمونی است که میل به لمس شدن را برمی‌انگیزد و گیرنده های لامسه را فعال می‌کند.
بنابراین تعجبی ندارد که زنان با گیرنده‌هایی ده برابر حساس‌تر از مردان، بیشتر به در آغوش گرفتن همسر، فرزندان ودوستانشان اهمیت می‌دهند. برای جلب توجه و احساس زنان از لمس‌های صحیح مانند در آغوش گرفتن و نوازش کردن استفاده نمایید. اما از لمس جنسی بپرهیزید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا